پنجشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : 133887

برگ زرین تاریخ

تاریخ را که ورق می‌زنیم ۴ تا ۸ مرداد ماه در تاریخ کشور از روزهای سرنوشت‌ساز و ماندگار است، روزهایی که دلاوردان ایران زمین در ارتش و سپاه، بویژه بزرک مردانی همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی، حماسه ای بزرگ را رقم زدند. در حالی که چند روزی از آتش بس و صدور قطعنامه ۵۹۸ میان ایران و عراق نگذشته بود که در مرداد ۱۳۶۷، گروهک تروریستی منافین که به دامان رژیم بعث عراق پناه برده بود و در کشتار و جنایت علیه ملت ایران با این رژیم همکاری می‌کرد، به زعم سردمدارانش عملیاتی را آغاز کردند. آنها بر این تصور بودند که با برقراری آتش بس، نیروهای مسلح ایران به پادگان‌ها برگشته و فرصت مناسبی است تا آنها با حمایت صدام و کشورهای غربی برای آنچه تصرف دوباره ایران می‌نامیدند، اقدام نمایند که با پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران به اهداف شومشان دست نیافتند.
در رویکردی واقع‌بینانه پرونده گروهک تروریستی منافقین پیش و پس از مرصاد بیانگر یک اصل مهم است و آن اینکه این گروهک تروریستی تحت حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی همچون انگلیس و فرانسه قرار دارند. آنانی که برای اخراج منافقین از عراق اشک بشردوستی ریخته و برای آنان در آلبانی پایگاه ساختند و یا در کشورهای خود به آنها اجازه فعالیت داده اند، شریک تمام جنایات این تروریستها هستند و مقابله با آنها اصلی مهم برای امنیت کشور و گرفتن انتقام خون ۱۷ هزار ایرانی است که به دست این گروهک به شهادت رسیدند. کشورهایی که البته با همراهی رژیم صهیونیستی برای زنده نشان دادن این گروهک از هیچ اقدامی فروگذار نیستند چنانکه حتی بزرگترین رسانه‌های خود چون بی.بی.سی، ایران اینترنشنال و ... را در اختیار این گروهک تروریستی قرار می‌دهند و مقامات رسمی خود را برای شرکت در مراسم‌های این گروهک اعزام می‌کنند. براین اساس می‌توان گفت که مرصاد ادامه دارد و فاز دوم آن مبارزه و اقدام همه جانبه علیه حامیان این تروریستهاست که فتنه‌های بی‌شماری را علیه ملت ایران و نظام اسلامی اجرا و یا در سر دارند. 
عملیات مرصاد در کنار دستاوردهای میدانی، زمینه‌ساز تجربیاتی شد که نتیجه آن را در دفاع مقدس 12 روزه در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی و آمریکا می توان مشاهده کرد. عملیات مرصاد این حقیقت را نشان داد که آمادگی در هر شرایطی لازم است و در برابر دشمن هرگز نباید با خیالی آسوده بود لذا نیروهای مسلح در طی این سالها تمام توان بومی را به کار گرفته و با تکیه برداشته‌های درونی تقویت همه جانبه توان دفاعی کشور را محقق ساختند. 
این روزها در حالی سالگرد عملیات مرصاد است که از یک سو نیاز است تا تبیینی حقیقی و واقع گرایانه از آنچه در سال 1367 روی داده و جنایات منافقین و حامیانش صورت گیرد تا با جنگ ادراکی دشمنان ایران زمین  که با واژگانی همچون خون خواهی کشته‌های 76 به دنبال تحریف و تطهیر منافقین هستند، مقابله شود و از سوی دیگر با تجربه گرفتن از ریشه‌ها و زمینه‌های و نتایج مرصاد، از تکرار خسارت‌هایی همچون برجام و دل خوش کردن به لبخندهای دروغین غرب جلوگیری کرد. رسانه‌های غربی در جنگ ادراکی و بویژه برای نسل جوان با داستان سرایی و تحریف واقعیتف حمایتی همه جانبه از تروریست‌ها دارند و آنها را ناجی ایرانیان معرفی می‌کنند چنانکه مشابه این طراحی را در قبال جولانی و تحریر الشام در سوریه صورت داده‌اند و رسما پرونده جنایات آنها کتمان می‌کنند. البته پرونده جنایت با واژه سازی قربانیان 67، دادخواهان دهه 60 و... تطهیر و سفید سازی نمی‌شود و ملت ایران هرگز این جنایتکاران را فراموش نمی کند و نخواهد بخشید و فریب بازی رسانه را نمی خورد.
در نهایت آنکه مرصاد در کنار آنکه پیام آور اقتدار ایران است که در سالهای بعد در قالب مبارزه با تروریسم، حمایت از منطقه، دفاع مقدس 12 روز و... استمرار یافته است این درس را برای جهانیان دارد که ادعای مبارزه غرب با تروریسم یک دروغ و فریب است و از سوی دیگر غرب به هیچ تعهد و توافق بین المللی پایبند نمی‌باشد چنانکه 21 ماه است که در برابر کشتازه غزه سکوت و به حمایت از نسل کشی فلسطینی‌ها پرداخته است. جهان باید دریافته باشد که راه مقابله با وضعیت مذکور همگرایی در تحقق نظم نوین چند جانبه گرایانه جهانی است که اساس آن را مقابله با یک جانبه گرایی‌سرمایه‌داری و نیابتی‌ها آن همچون رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد. 
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdch6xnzq23nx6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی